fbpx

Lijepa koža zimi

Šetnja na osvježavajućem hladnom zimskom zraku ima pozitivan učinak na tijelo i dušu. Nakon nje slijedi povratak u topli stan i opuštanje u vrućoj kupki. Međutim, naša koža na ovu „kombinaciju snova“ može vrlo burno odreagirati. Hladne zimske temperature i vjetar s jedne strane i topli, grijani zrak prostorija s druge strane uvelike štete našoj koži čineći ju suhom, ispucalom, dehidriranom, crvenom.

Što možemo učiniti?

Nepokriveni dijelovi tijela lice, vrat i ruke su najizloženiji zimskim uvjetima. Rukavice i šal djelomično štite ove dijelove od hladnoće i vjetra ali nisu dovoljni .

Sve najbolje za lice

Njega lica mora biti prilagođena Vašem tipu kože i ona se u zimskim uvjetima i bitno razlikuje od njege lica ljeti. Općenito, koža u hladnim danima treba više masnoća i vlage, budući da je zimi prirodna zamašćenost kože manja jer je vlastita proizvodnja loja bitno smanjena. Bogata hidratantna krema s visokim udjelom masti je preparat izbora. Iako je njega lica najučinkovitija u večernjim satima, tijekom dana se preporuča primjena manje masnih krema kao podloga za make- up, jer make-up sam po sebi nije zaštita od hladnoće. Preparat za dnevnu njegu bi trebao sadržavati hijaluronsku kiselinu, a kod osoba s vidljivim kapilarama i C vitamin. Večernja njega bi trebala sadržavati E vitamin koji koži daje elastičnost i Q 10. Kod osoba iznad 45 godina, večernja njega bi svakako trebala sadržavati A vitamin u aktivnom obliku. 1-2 puta tjedno prije večernje terapije se preporuča pranje kože lica nježnom četkom koja uklanja nečistoće sa površine kože i olakšava aktivnim sastojcima iz krema prodor u kožu.

Primjena hranjivih maski jednom tjedno je poželjna.

Za svakodnevno skidanje make upa preporučljivo je koristiti micelarne otopine i izbjegavati čistače kože koji sadrže alkohol.

U svakodnevnoj njezi ne smijemo zaboraviti njegu usana, uški i nosa. Balzami s visokim udjelom masti se mogu primijeniti i za usne, uške i nos.

Ukoliko se planira duža šetnja vani za sunčanog vremena ili odlazak na skijanje ne zaboravite namazati preparat sa zaštitnim faktorom pola sata prije izlaska van.

Grube ruke povijest!

U zimi se često se događa da su naše ruke slične šmirgl-papiru (hrv. brusnom papiru). Čak ni tople rukavice ponekad nisu dovoljne da to spriječe. Naravno, teško je voditi brigu o svim detaljima ali ako želimo imati njegovanu, baršunastu kožu ruku potrebno je ruke nakon svakog pranja toplom (ne vrućom!) vodom namazati hranjivim kremama, a navečer prije spavanja bogatim balzamima s visokim udjelom masti i navući PVC rukavice ili pamučne vrećice koje omogućavaju sastojcima balzama da prodru duboko u kožu i zamaste ju.

Njega tijela

Isto vrijedi i za cijelo tijelo: vruća kupka je opuštajuća i ugodna, ali koža nije sretna nakon nje. Postaje dodatno isušena, crvena, ljuskava. Za tuširanje i kupanje preporuča se koristiti uvijek mlaku vodu. Dugotrajno kupanje i tuširanje isušuje kožu, te se preporuča skratiti vrijeme provedeno u kadi/ pod tušem. Ne preporuča se kupanje češće od 1x na dan.

Za kupanje se preporuča korištenje uljnih kupki. Kod osoba koji prakticiraju tuširanje, preporuča se koristiti krem sapune i sindete koji sadrže bademovo ulje, ulje jojobe, pšenične klice, linolnu kiselinu, pantenol, glicerin. Izbjegavati sapune i gelove za tuširanje.

Vrlo je važno odmah nakon kupanja u poluvlažnu kožu kružno utrljati emolijent.

Emolijent je sredstvo koje je mekano i lako se upija u kožu. Nanosi se odmah nakon kupanja (tuširanja), na kožu koja je djelomično suha. Kako bi se postigao najbolji učinak preporuča se kožu ne sušiti trljanjem ručnikom, već ju nježno potupkati.

Preparat se nanosi na vlažnu kožu onoliko puta koliko je potrebno da koža ne bude suha. Preparati koji pomažu hidraciji suhe kože bi trebali sadržavati: glicerin, ureu, laktate, omega masne kiseline, pantenol. Kod svrbeža kože poželjno je da preparat sadrži polidokanol.

Pronaći pravi preparat za njegu suhe kože nije lako. Važni parametri u odabiru pripravka su njegove kozmetološke osobine kao i jednostavnost primjene. Za dobar rezultat potrebno je najmanje četiri tjedna redovite uporabe proizvoda kada nastaje klinički vidljiv i zadovoljavajući rezultat.

Ovlaživači zraka

Tijekom zimskih mjeseci, u sezoni centralnog grijanja dolazi do značajnog smanjenja postotka vlage u zraku (ispod 10 posto) što dovodi do isušivanja kože. Kako bi koža bila dovoljno hidrirana potrebno je više od 30 posto vlage u zraku. Stoga se preporuča ovlažiti zrak u prostorijama u kojim boravimo primjenom ovlaživača zraka ili postavljanjem vlažnih ručnika preko radijatora.

Ne zaboravite kosu!

Uz hladnoću vani, grijani zrak unutra i nošenje kapa kosa gubi sjaj: postaje suha i lomljiva, a vlasište iritirano: crveno i ljuskavo.

Što učiniti?

Korištenje blagih, prirodnih šampona prilagođenih Vašem tipu kose, pranje mlakom vodom, sušenje toplim ručnikom, potom fenom toplim zrakom izdaleka, izbjegavanje pretjeranog četkanja kose.

Kod bojanja kose koristiti prirodne, ne agresivne boje. Budite svjesni da riskirate dodatno oštećenje Vaše kose s više ekstremnih promjena boje (npr. iz plave u crnu). Preporuča se ostati unutar tri nijanse od Vaše prirodne boje.

Ukoliko je kosa oštećena priredite prirodnu masku od jednakih dijelova meda i maslinovog ulja.

Utrljajte masku ravnomjerno u vlasište i kosu, zamotajte u plastičnu foliju i ostavite 30 minuta, potom operite. Učinite to barem jednom mjesečno, ili svaki tjedan, ako možete.

Ne očekujte da će Vam povećani unos vode riješiti problem suhe kože

Velik broj ljudi vjeruje da će povećanim unosom vode ovlažiti kožu. Osobe koje inače unose malu količinu vode u svoj organizam, mogu očekivati značajnu hidraciju kože ukoliko povećaju unos vode (8-9 čaša dnevno). Međutim, osobe koji unose normalne količine vode ne mogu očekivati da će povećanim unosom vode spriječiti nastanak suhe kože zimi.

Suha koža i prehrana

Nove studije ukazuju da nekoliko tjedana uzimanja kapsula koje sadrže omega-3 masne kiseline iz ribljeg ulja znatno pomažu u terapiji izrazito suhe kože. Osim omega 3 masnih kiselina, preporuča se povećati unos omega 6 masnih kiselina, cinka, vitamina A, C i E . Stoga prehrana bogata ribom, orašastim plodovima, avokadom i žitaricama može «iznutra» pomoći u liječenju suhe kože.