Bolesti lica

Dijagnostika i liječenje bolesti lica

Bolesti na koži vrlo su česte, a mogu se pojaviti na bilo kojem dijelu tijela. Uzroci mogu biti različiti, od unutrašnjih bolesti, virusa, bakterija do pada imuniteta. Promjene na koži lica mogu se javiti u svakoj dobi i jedan su od glavnih razloga posjete dermatologu.

Najčešće su među njima seborejički dermatitis, akne, rosacea i perioralni dermatitis.

Kako bi se postavila ispravna dijagnoza i dobila adekvatna njega i terapija, potrebno je poznavati uzročnike i otkriti okidače bolesti. Bolesti kože lica na prvi pogled mogu izgledati slično; poznavanjem specifičnosti svake od njih, kao što su dob oboljelog, provocirajući faktor, zahvaćeni dio, izgled promjena, subjektivni simptomi, lakše će se postaviti dijagnoza i propisati terapija.

Nazovite nas

Adresa

Ul. kneza Branimira 41-E1, Zagreb

Seborejički dermatitis

Seborejički dermatitis vrlo je česta kronična bolest kože lica i vlasišta koja se javlja na područjima kože gdje su žlijezde lojnice najbrojnije i najgušće.

Uzrok nastanka nije dokraja poznat, ali se smatra da nastaje kao posljedica povećanog lučenja loja, promjena pH kože i infekcije.

Na koži lica očituje se kao crvenilo s masnim ili suhim ljuskama. Zimi su promjene izraženije, dok se ljeti simptomi bolesti mogu u cijelosti povući.

Liječenje seborejičkog dermatitisa

U liječenju seborejičkog dermatitisa na licu kombiniraju se lokalni antimikotici, nisko potentni kortikosteroidi kroz kratki period, imunomodulatori, litijska sol, preparati s cinkom.

Akne

Akne su česta kronična upalna bolest pilosebacealne jedinice kože koja se predominantno javlja u pubertetu i u adolescenciji. Zadnjih desetljeća, uslijed promjene stila života, akne se nerijetko vide i u postadolescentnoj dobi.

Promjene mogu zahvatit lice,i vrat, dekolte, ramena i leđa.

U kliničkoj slici akni kod pacijenta najčešće su vidljivi komedoni (otvoreni i zatvoreni) i upalne promjene (papule i pustule).

Liječenje akni

Tradicionalna medikamentozna terapija akni djeluje na uzročne čimbenike i uključuje lokalne antimikrobne lijekove i retinoide. U težim oblicima primjenjuju se oralni antibiotici ili isotretinoin.

Rosacea

Rosacea je kronična upalna bolest obilježena crvenjenjem lica. Zahvaća uglavnom središnji dio lica, nos i obraze. Bolest je nasljedna i obilježava ju poremećena regulacija termoreaktivnih mehanizama.

Liječenje rosacee

U prvom stadiju se kao terapija preporučuje 0,75 – 1% metronidazol u obliku kreme ili gela, azelaična kiselina, imunomodulatori. Za upaljene promjene u drugom stadiju dobar terapijski učinak postiže se eritromicinom u obliku gela.

Kod uznapredovale rosacee preporučuje se sistemska terapija tetraciklinima (doksiciklin, minociklin) ili isotretinoinom u trajanju 3-6 mjeseci.

Perioralni dermatitis

Perioralni dermatitis je bolest kože lica koja počinje u području oko usta, a može se proširiti do nosa i očiju. Nastaje kao posljedica poremećene barijere kože, najčešće kod osoba atopijske dijateze, a uglavnom kod žena (u više od 90% slučajeva). Može biti posljedica primjene premasnih preparata za njegu kože ili dugotrajne primjene kortikosteroida u obliku krema, masti ili inhalera.

Klinički se manifestira pojavom papula i papulovezikula smještenih oko usta s karakteristično pošteđenom zonom širine 1-2 mm iznad i ispod usne. Promjene mogu zahvatiti perinazalno područje i širiti se prema lateralnim očnim kutovima. Papule su nerijetko bolne. Bitno je pronaći i eliminirati uzročni čimbenik.

Liječenje perioralnog dermatitisa

Liječenje  započinje  jednopostotnim metronidazolom u obliku kreme. Ako su promjene perzistirajuće, nakon tri tjedna uvodi se sistemska terapija tetraciklinom, doksiciklinom ili minociklinom.